Тема: Світова новела.
Новела, як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О.Генрі (1862-1910). "Дари волхвів"., новела "Останній листок" - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього.
Герберт Джордж Уеллс (1866-1946). "Чарівна крамниця"
Завдання 1-й блок
1. Самостійно ознайомитися з поняттям "новела".
2. Вивчення біографії автора
3. Виразне читання О.Генрі "Дари волхвів"
4. Продовжіть речення. "Найбільше в новелі О.Генрі мене зворушило те, що..."
5. Виразне читання новели "Останній листок".
6. Продовжіть речення. "Думаю, що новела "Останній листок" цікава молодому поколінню тому, що..."
7. Опрацювати статті підручника про письменника Г. Уеллса.
8. Виразне читання новели "Чарівна крамниця"
Завдання 2-й
Тестові завдання для перевірки знань
«Світова
новела»
Завдання
1 – 10 оцінюються в 0,5 бали кожне.
Знайдіть «зайве». Аргументуйте свій вибір.
1. А) Джим; В)
Джонсі;
Б) Сью; Г)
Берман.
2. А) «Купи і дивуй
друзів!»; В) олов’яні солдатики;
Б) «Зникаюче
яйце»; Г)
черепахові гребінці.
3. А) озеро Лотосів; В)
Неаполітанська затока;
Б) Шпиляста
гора; Г)
Криваве озеро.
4. А) останній листок плюща; В) електричний дзвоник, що не працює;
Б) поблякла
табличка з іменем; Г) вузьке трюмо.
Продовжте фразу.
5. Невеликий за обсягом прозовий твір, що відрізняється
напруженим, стрімким сюжетом і несподіваним фіналом, - ________________.
6. Прихований смисл у художньому творі називається
___________________.
7. Вільям Сідні Портер – це справжнє ім’я письменника
__________________ (вкажіть псевдонім).
8. Щоб допомогти Кандаті врятуватися, Будда спустив йому в
пекло ________________________.
9. Щоб допомогти Джонсі перемоги хворобу, Берман намалював
___________________________.
10. Щоб купити Деллі подарунок, Джим продав найціннішу для
нього річ - ___________________.
Завдання 11 оцінюється в 1 бал.
11. Вкажіть
персонажа, про якого говориться, твір і автора.
А) «…старий бовдур із замашними кулаками, що потерпав від
задишки»;
Б) «…мав бороду, як у мікеланджелівського Мойсея, що
кучерями спадала з голови сатира на тіло маленького бісеняти»;
В) «Прекрасне волосся … розсипалося каштановими хвилями,
сяючи, мов струмені водоспаду. Воно спадало нижче .. колін і вкривало, наче
плащем, майже всю … постать»;
Г) «Спершу ніс у нього був коротенький
і сплющений, потім на очах витягся, як підзорна труба, а тоді почав робитися
все тоншим і тоншим, поки став схожим на довгий, гнучкий червоний батіг».
Завдання 12 – 14 оцінюються в 2
бали кожне.
Дайте розгорнуть відповіді на запитання. Відповідаючи на запитання, пригадайте
образи-символи на сторінках новел.
12. Чому обірвалася павутинка, по якій повз Кандата? Чи
могла ця павутинка витримати Кандату й не обірватися? (За новелою Рюноске
Акутаґави «Павутинка»).
13. Чи кожен може здійснити подорож до чарівної крамниці?
Порівняйте ставлення дитини і дорослого до дива. Що заважає побачити диво? (За
новелою Герберта Уеллса «Чарівна крамниця»).
14. Що таке справжній шедевр? (За новелами О.Генрі
«Останній листок» і «Дари волхвів»).
*15.
Спираючись на прочитані новели, напишіть твір-роздум «Дива, які можна зробити
своїми руками».
Можна пройти он-лайн тестуванна за посиланням
https://naurok.com.ua/test/start/44056
Мій контактний телефон: 0671542151
Електронна адреса: taisija.orgish@gmail.com
Можна пройти он-лайн тестуванна за посиланням
https://naurok.com.ua/test/start/44056
Мій контактний телефон: 0671542151
Електронна адреса: taisija.orgish@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар